Met mijn achtergrond in vormingswerk / sociaal-cultureel werk verwerk ik op een verfrissende manier onderwijsdoelstellingen in methoden en losse lessen.

 

Vaak doe ik dat in opdracht van een uitgever, soms op eigen initiatief.

De voorbeelden hieronder geven u een indruk van mijn werk voor het primair onderwijs.
Kijkt u ook eens bij de boeken die ik schreef voor leerkrachten en ouders.

  • De tor die niet tot tien kon tellen (pdf)
    Tor kan niet wachten tot de taart klaar is.
    Les voor de onderbouw, opgenomen in 'Kinderen en... keuzen maken' (Kwintessens)
  • Hebbe hebbe hebbe (pdf)
    Een beetje wrede les voor de middenbouw. Een smeltend ijsje laat de kinderen voelen hoe ze reageren op verleiding. Samen zoeken ze naar alternatieven om niet zelf te smelten voor die verleiding.
    Opgenomen in 'Kinderen en... keuzen maken' (Kwintessens)
  • Knap anders (pdf)
    Een kleine verandering maakt soms groot verschil in hoe je gezien wordt. Spelen met (zelf)portretten. Wie ben ik?
    Opgenomen in: 'Een wereld gaat open' - lessen middenbouw, Kwintessens
  • Mirakolder (pdf)
    Kijk eens met andere ogen naar je eigen omgeving en laat de verwondering toe. Waarom hebben mensen twee armen en twee benen? Is dat wel normaal? Voor de inwoners van de planeten Mirakolder (groep 5 en 6) en Larie (groep 4) niet.
    Opgenomen in: 'Een wereld gaat open' - lessen middenbouw, Kwintessens