De wereld ziet er voor geen enkel kind hetzelfde uit. De één beleeft de dingen meer vanuit de beweging, de ander vanuit de vorm en weer een ander vanuit het verhaal of de betekenis. Hoe kunnen leerkrachten de leerstijl, het talent of de intelligentie van kinderen herkennen en deze op de best mogelijke wijze inzetten bij het leerproces? De inhoud van het boek sluit goed aan bij de dagelijkse schoolpraktijk.

 

 

Serie: Kinderen en hun manieren van leren
Het ontdekken van talenten
Frank de Kiefte en Hilda Algra, Kwintessens 2009

Iedereen heeft talenten. De een is goed in rekenen, de ander in taal en weer een ander in gym. Bij sommige kinderen is meteen duidelijk wat hun talenten zijn, bij anderen niet. Vaak weten ze het zelf ook niet. 'Het ontdekken van talenten' helpt heel praktisch bij de zoektocht naar talenten in de klas. Vervolgens kan zo'n talent worden ingezet om optimaal te leren en het kan verder worden uitgediept. Minder sterke talenten kunnen worden versterkt. En weet de leraar wel wat zijn of haar eigen talenten zijn?

De verschillende talenten worden tot leven gebracht in acht portretten van kinderen. Achtergrond bij de portretten zijn de veronderstelling van meervoudige intelligentie (Howard Gardner) en de invalshoeken hoofd, hart of handen.
Het boek bevat lesopzetten waarin verschillende talenten tot hun recht komen en lessen om kinderen (samen) hun eigen en elkaars talenten te laten ontdekken.


Bestel 'Het ontdekken van talenten' bij Kwintessens

Pin It

Aanbieding

Nieuwsbrief met tips

typemachien